4 Ocak 2019 Cuma

Bilgi Dizisi No.1 "Etkili İş Yazışmaları"

      Etkili İş Yazışmaları İçin:

  1. Her konu için ayrı bir mektup yazın,
  2. Yazışma konusunu (subject) her yazışmada mutlaka açıkça belirtin,
  3. Tüm referanslarınız için, başlık ve tarihi ve varsa revizyon numarası gösterin,
  4. İlk birkaç cümlede mektubunuzun amacını yazın,
  5. Bir olayı (case) anlatırken, önce sonuç paragrafınızı, ardından olayın detaylarını aktarın,
  6. Nesnel ve gerçeklere dayalı bir dil kullanın,
  7. Eğer sözleşmesel bir maddeyle ilgili yazıyorsanız, o maddeye atfınızı yapmayı unutmayın,
  8. Mektubunuzun ana noktalarını mektubun ilk sayfasında tutmaya özen gösterin,
  9. İstatistik verilerinizle mektubu boğmayın, onları ek olarak sunmanız daha etkili olacaktır,
  10. Şekil ve grafikler, tablolardan daha etkilidir; mektubunuzda mümkün olduğunca yalnızca ekte sunduğunuz verilerden bahsedin,
  11. Karşı taraftan ne beklediğiniz konusunda açık ve net olun,
  12. Bütün ekleri yazışma sonunda belirtin,
  13. Eğer önemliyse, cevap beklediğiniz en geç tarihi belirtin.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar